خودرو مفهومی بنز

خودرو مفهومی بنز


زمان مطالعه: 5 دقیقه
5
(1)

خودرو مفهومی بنز

خودرو مفهومی بنز
خودرو مفهومی بنز

برخی از خودروهای مفهومی آینده نگر گویی دقیقاً از فیلم آواتار، ساخته به یاد ماندنی جیمز کامرون، بیرون کشیده شده اند. جدیدترین خودروی مفهومی مرسدس بنز که در CES 2020 در روز دوشنبه به نمایش گذاشته شد، این ارتباط را یک قدم جلوتر برد. این خودرو با نام Vision AVTR (به معنی دگرگونی پیشرفته یک وسیله نقلیه)، نتیجه همکاری واقعی مرسدس بنز و فرنچایز آواتار جیمز کامرون است.

بهتر است هیچ اعتراضی به آن نکنید، چرا که این یک ماشین مفهومی عجیب و غریب است (البته اگر فیلم آواتار را دیده باشید). مرسدس بنز می گوید همه این کارها با “ساختار طراحی داخلی رو به بیرون” آغاز می شود، که فضای داخلی و بیرونی خودرو را به یک “احساس کلی” تبدیل می کند.

شکل کلی خودرو به یک صابون شباهت دارد، با نشانگر و پره های روشن در چرخ ها. این خودرو درب ورودی ندارد. در قسمت پشتی Vision AVTR شاهد 33 دریچه بيونيک متحرک و چند منظوره هستیم که به پولک های پوست خزندگان شباهت دارد. در واقع مشخص نیست که چطور، اما ظاهرا این پولک ها به عنوان منبع انرژی برای خودرو عمل می کنند و جلوه های فوق العاده زیبایی را از فضای خارج خودرو برای سرنشینان ایجاد می کنند. سپس همه این تصاویر زیبا در صفحه نمایش بزرگ تعبیه شده در قسمت جلوی خودرو نمایش داده می شوند که دارای نوعی طراحی مثلثی شکل است.

زمانی که داخل خودروی Vision AVTR می نشینید، خودرو نبض شما را اندازه گیری می کند (که می توانید از روی صندلی آن را حس کنید) و می تواند تنفس شما را بررسی کند. مرسدس بنز می گوید این ارتباط بیومتریک، برای سنجش عملکرد این طرح اولیه لازم است. در واقع آن ها می خواهند مسافر و اتومبیل را به نوعی به عنوان یک “ارگانیسم همزیست” ادغام کند. پد کنترل نبض روی کنسول جایی است که شما هنگام ورود به اتومبیل دست خود را بر روی آن قرار می دهید و اینجاست که شما تمام عملکردهای اصلی وسیله نقلیه را مدیریت خواهید کرد.

می‌خوام بخونم  ماشین آلمانی میباخ

هنگامی که دست خود را بلند می کنید، منوی صفحه نمایش بر روی کف دست شما نشان داده می شود، در این جا می توانید “جهان پاندورا را از دیدگاه های مختلف” کشف کنید (همان سیاره ای که آواتار در آن قرار دارد). طراحی صندلی نیز شبیه به تختخواب توری است که شخصیت های آواتار در آن می خوابند. بنابراین همیشه احساس خوابیده بودن به شما دست خواهد داد.

مرسدس بنز می گوید اگر مسافر یا بچه در خودرو داشته باشید، Vision AVTR می تواند عملکرد خود را بر اساس آن تطبیق دهد. این شرکت در بیانیه ای گفت: “از صفحه نمایش می توان برای نظارت بر آسایش کودکان در قسمت عقب توسط والدین استفاده کرد.” در حقیقت، نبض مسافر جلو با نور بر روی صندلی های پشتی نمایش داده می شود، که قرار است به بچه های شما “احساس متصل بودن و امنیت” بدهد.

جالب است بدانید که مرسدس بنز در بیانیه اش از کودکان به عنوان “زندانی” یاد می کند. برای آنها، Vision AVTR یک استخر جادویی است که “تجربه بازی های آموزشی مبتنی بر واقعیت افزوده” ارائه می دهد. نقاط مورد علاقه در طول مسیر مانند رودخانه ها، کوه ها و ساختمان ها با اطلاعات کامل نشان داده می شود. این یک نوع یادگیری در حال حرکت است.

نکته مهم این خودروی مفهومی، پایداری است. صندلی ها از مواد گیاهی ساخته شده اند. کف خودرو از یک نوع چوب جدید به نام Karuun ساخته شده است. این چوب به عنوان یک ماده طبیعی اولیه در اندونزی برداشت می شود. علاوه بر این، منبع تغذیه برای Vision AVTR یک فناوری باتری جدید است که از سلول شیمیایی ارگانیک مبتنی بر گرافین ساخته شده است، که کاملاً عاری از فلزات نادر است. مواد تشکیل دهنده باتری کاملاً تجدید پذیر هستند.

می‌خوام بخونم  ماشین سنگین ماک

در مورد بقیه امکانات مکانیکی خودرو، حرف زیادی برای گفتن نیست. Vision AVTR یک اتومبیل خودران است و به لطف محورهای جلو و عقب که می توانند به صورت جانبی تا 30 درجه بپیچند، می توان مانند خرچنگ به کنار حرکت کرد.

همه این ها برای آینده مرسدس بنز چه معنایی دارد؟ گفتن آن بسیار سخت است. بسیاری از مفاهیم و فن آوری های آینده نگر وجود دارد که در این خودروی نمایشی طراحی شده اند. اما این خودرو کمتر به عنوان چشم انداز آینده خودروساز آلمانی دیده می شود و به نظر می رسد تنها برای ایجاد یک طرح بر اساس فیلم آواتار شکل گرفته است. در هر صورت، قطعاً خودرویی است که احتمالاً از ذهن جیمز کامرون سرچشمه گرفته است.

خودرو مفهومی vision avtr مرسدس بنز، نشان از همکاری مهندسی این شرکت با محققان جهانی دارد. این خودرو از فیلم آواتار الهام گرفته و براساس یک ارگانیسم پویا ساخته شده است. هدف از تولید این مدل، رسیدن به محصولی است که مثل یک ارگانیسم زنده رفتار کند و رابط اتصال سرنشین با محیط بیرون شود. در مرسدس بنز AVTR فرمان و کلیدهای معمول در خودروهای امروزی وجود ندارد و از طریق دست کاربر روی کنسول میانی، ارتباط ذهنی با خودرو فراهم می‌شود. خودرو از باتری‌های قابل بازیافت با ظرفیت ۱۱۰ کیلووات ساعت استفاده می‌کند تا انرژی لازم را برای رانندگی در مسافتی به ‌میزان ۷۰۰ کیلومتر داشته باشد.

بدنه این خودرو مرسدس بنز، دارای انحنای ظریف، با ارتفاع کم و نزدیک به زمین طراحی شده و درهایی که به بالا باز می‌شود نمای زیبایی از خودرو را منعکس می‌کند. سیستم اگزوز با هشت خروجی، این خودرو را به یکی از جالب‌ترین خودروهای مفهومی تبدیل می‌کند که تاکنون جهان به خود دیده است. وزن خودرو 1385 کیلوگرم است و با موتور توربو چابکی فوق‌العاده‌ای را به پدال گاز می‌دهد که 430 کیلو وات یا 577 اسب بخار قدرت دارد و حداکثر گشتاور 800 نیوتن متر تولید می‌کند.

می‌خوام بخونم  کامیون خاور

با وجود نقاط لمسی در قسمت‌های مختلف این خودرو، مفاهیم راحتی وتجمل را حس می‌کنید. بالشتک‌های چرمی صندلی‌ها به شکل منحنی‌های صیقل یافته دیده می‌شود. راکب می‌تواند با لمس دکمه‌های دلخواه فضای بیرونی را به‌صورت یک نمایشگر داخلی از درون خودرو نظاره کند. هر صندلی یک نوار از چراغ‌های ال ای دی دارد. این خودرو با فاصلهٔ زیاد دو محور و پیشرانه ۱۲ سیلندر کلاس S متمایزترین سواری لوکس است که بسیار بی‌صداست. قبل از اینکه حتی متوجه شوید شما را به ۱۳۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند و با وجود این سرعت در این خودرو کاملاً احساس امنیت می‌کنید.

این مرسدس مفهومی، فن‌آوری جدید از خانواده AMG T است. کنتراست بالای رنگ قرمز در کنار سیاهی فیبر کربن بدنه، زیبایی خاصی به این خودرو می‌دهد. آینه‌های خودرو به دوربین‌های هیبریدی تجهیز شده است. چراغ‌های جلو بسیار باریک و طراحی غالب سپر برای عبور بهتر هوای جانبی در سرعت بالا تعبیه شده است که به منظور بیان قدرت سطح جدیدی از فن‌آوری این دسته از خودروهاست. نوع خودرو بیشتر اسپرت است. موتور توربو با یک موتورالکتریکی قدرتمند اضافی ترکیب شده که واکنش خوبی از سرعت خودرو را تضمین می‌کند. در خودروهای اسپرت عملکرد اولیه خودرو در 3 ثانیه ابتدایی مشخص می‌شود.

بدنه این خودرو از فیبر کربن ساخته شده است و فضای داخلی خودرو چشم‌انداز خودروهای فضایی آینده نگر را نشان می‌دهد.مرسدس برای کم‌کردن وزن EQXX دست به انتخاب‌های نسبتاً جالبی زده، اما فرم‌پردازی را به بهترین شکل به نمایش گذاشته. مرسدس‌ بنز برای ساخت کابین از مواد بازیافت ‌پذیر و سازگار با محیط ‌زیست مانند پلی‌اتیلن بازیافتی، چوب بامبو و ترکیب برگ کاکتوس نوپال استفاده کرده است. دنباله دراز و کوچک‌تر به افزایش عملکرد آیرودینامیکی آن کمک می‌کند

فیلمی از کانسبت بنز

نویسنده.آریان جوانبخت

این مقاله براتون مفید بود؟

لطفا روی ستاره کلیک کنید و امتیاز بدید!

امتیاز این مقاله: 5 / 5. تعداد امتیازها: 1

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *