زمان مطالعه: 5 دقیقه
5
(2)

صافکاری گلگیر خودرو سوزوکی ویتارا

صافکاری گلگیر خودرو
صافکاری گلگیر خودرو

افکاری دور گلگیر ماشین جزو سخت ترین جایی هست که همیشه به مشتری و صاحب ماشین پیشنهاد میشه باید صافکاری و رنگ امیزی شود چون معمولا پشت گلگیر از داخل یعنی بالای لاستیک دوبل داره و خیلی بدست هستش اما داخل مجموعه صافکاری سعید بصورت تخصصی و بدون شکافتن و برش کوچک ترین اوفت قیمتی انجام میشود یه چیز جالب دیگه اینه که حتما براتون پیش اومده که چرا همش طوق گلگیر من باید ضربه بخوره میخوام بهتون بگم که ماشین هایی مثل سوزوکی ویتارا و رنو دادسر و غیر که از بدنه ماشین خیلی بیرون تره به استلاح تپل تره و موقعه ای که شما در حال دور زدن هستین یا بدون ستون پارکینگ گیر میکنه یا به خودرو بغلی خیلی سریع هم رنگش ریخته میشه میخوام اینا بهتون بگم که اصلا نگران‌نباشید‌ با ما در تماس باشید

صافکاری سپر سوزوکی ویتارا
 با صافکاری درست بدنه ماشین اتو کشی شده سوار شوید!
در مجموعه اقدامات رسیدگی به خودرو توجه به وجود یا عدم وجود خط و خش حتی بصورت جزیی قرار می گیرد.
ممکن است بر اثر تغییرات اب و هوایی، فرسودگی و گذشت مدت زمان زیاد از تولید خودرو و هر نوع برخوردی قسمتی از بدنه خودرو دچار اسیب یا رنگ پریدگی گردد در چنین شرایطی اهمیت یافتن یک صافکار ماهر الزامی می شود.
صافکاری ماهرانه بدنه خودرو می تواند علاوه بر آن که جلوی افت قیمت خودرو را به علت عدم استفاده از رنگ بگیرد، ظاهر شکیلی به خودرو سواریتان بدهد.
صافکاری بدون رنگ بدنه خودرو شامل تمامی مواردی می گردد که در دسته بندی اجزای بیرونی یک خودرو در نظر گرفته می شود. بصورت کلی صافکاری گلگیر یکی از حساس ترین و ظریف ترین نوع صافکاری است که مهارت زیاد صافکار را مطلبد در ادامه سعی می کنیم به صافکاری قسمت گلگیر سوزوکی ویتارا پرداخته و با نگاهی کوتاه به ساختار این بخش مبحث را با لزوم استفاده از صافکار حرفه ای به پایان برسانیم.

وظیفه اصلی گلگیر خودرو جلوگیری از پخش شدن گل و لای و دیگر ضایعات زیر چرخ ها ناشی از حرکت لاستیک به اطراف و محیط است، این قطعه جهت امنیت بیشتر لاستیک و جلوگیری از پخش شدن گرد و خاک به اطراف طراحی و به بدنه خودرو افزوده شده است.
ابتدائا این قطعه جدا از سایر اجرای ماشین ساخته می شد با گذشت زمان با توجه به اهمیت استفاده از این قطعه به ساختار بدنه متصل شد و بصورت ساختار یک تیکه قرار گرفت.
در گذشته عدم وجود این قطعه باعث می شد بسیاری از ضایعات به شیشه ماشین برخورد کرده و علاوه بر جلوگیری از داشتن دید کامل باعث صدمه به شیشه ماشین نیز گردد با اضافه شدن این قطعه علاوه بر جلوگیری از اسیب به شیشه جلوی خودرو، از پرت شدن سنگ نیز تا حد زیادی جلوگیری می شود.
در طراحی های پیشرفته این قطعه جوری ساخته می شود که بتواند باعث افزایش شتابسوزوکی ویتارا و مسائل ایرودینامیک و حرکتی شود.

می‌خوام بخونم  شیر در اساطیر ایران

چرا گلگیر سوزوکی ویتارا دچار اسیب می شود؟
بصورت کلی از گلگیر به عنوان حساس ترین قسمت بدنه یاد می گردد که به راحتی تحت تاثیر ضربه مچاله شده یا دچار فرورفتگی می گردد. تک لایه بودن این قطعه علارغم ساختار دو یا چند لایه بودن سایر اجزا باعث ظرافت و اسیب پذیری بیشتر آن است به گونه ای که اگر شما جنس درجه یک گلگیر را تهیه نکرده باشید یا از عمر ماشینتان چند سالی گذشته باشد به راحتی با کوچکترین برخوردی به شکستگی و تعویض مجدد خواهید رسید. دیده شده در برخی گلگیر های بی کیفیت پس از گذشت چندسال ریزش رنگ وجود داشته و مجبور به رنگ کاری خواهید بود. موقعیت قرار گیری این قطعه در جلوی خودرو و نوع طراحی آن موجب می شود احتمال اسیب بیشتر به آن هنگام برخورد و تصادف وجود داشته باشد.برامدگی های خاص روی گلگیر به علت توجه به ایرودینامیک ماشین در اثر کوچک ترین برخورد اسیب دیده و دچار فرو رفتگی خواهد شد. هرچه جنس این قطعه از سمت فلز و آهن به سمت پلاستیک فشرده پیش برود میزان اسیب پذیری بیشتر شده و احتمالا زود ب زود به صافکار ماهر نیاز پیدا خواهید کرد. بنابراین در اولین قدم نگهداری خودرو توصیه می شود حتما هنگام تعویض گلگیر با کیفیت آن را تهیه کنید.
صافکاری بدنه خودرو خصوصا گلگیر به مهارت زیاد صافکارمرتبط است.
عموما هنگام صافکاری گلگیر با توجه به درخواست مشتری و توجه به قیمت خودرو هنگام رنگ خوردگی، سعی می شود تعمیرات بدون کوچکترین رنگی انجام شده و قطعات از هم جدا نشوند.
صافکار جهت اصلاح فرو رفتگی گلگیر به وسیله ابزارالات صافکاری همچون قالب تنه و مشتی صافکاری را انجام می دهد. بسته به میزان اسیب وارده به گلگیر صافکار ماهر می تواند عمل صافکاری را بدون افزودن رنگ یا حتی با افزودن مقداری رنگ انجام دهد.
تشخیص درست میزان اسیب هنگام بررسی اولیه صافکارماهر نقش کلیدی ‌در اصلاح عیوب دارد.
چنان چه عمل صافکاری بدون رنگانجام گردد عموما نیازی به باز کردن قطعات بدنه و جدا کردن گلگیر نیست تنها به وسیله ابزار الات صافکاری اسیب برطرف شده و مانند روز اول می گردد اما اگر اسیب به حدی باشد که مجبور شوید برای اصلاح عیوب صافکاری با رنگ انجام دهید بنا به تشخیص صافکار و میزان اسیب می توان قطعات را از هم جدا کرد یا همان طور هنگام سوار بودن قطعات این عمل را انجام داد. در برخی موارد عمل جدا سازی قطعات انجام شده و پس از سوار شدن قطعات روی هم عمل ریگلاژ ضرورتا جهت استاندارد سازی انجام خواهد شد.

لزوم استفاده از صافکار با مهارت در صافکاری سپر  سوزوکی ویتارا
بصورت کلی صافکار ماهر به فردی اتلاق می گردد که توانایی مهارتی و دانشی کافی جهت برطرف سازی هر گونه عیب و ایرادی اعم از خط و خش، لک، فرو رفتگی و دیگر موارد اسیب وارده به بدنه خودرو را داشته باشد.
تخصص یک صافکار انقدر اهمیت دارد که می تواند در بسیاری از موارد اسیب های خیلی سنگین را حتی بدون قطره ای استفاده از رنگ ترمیم کند.
ساختار گلگیر ماشین به گونه ای است که به دلیل وجود قوس در آن نیازمند مهارت بالای شخص صافکار خواهد داشت. این که صافکار شما کدام نوع روش صافکاری را استفاده می کند و چقدر می تواند خسارت وارده به ماشین را جبران کند بستگی به میزان مهارت او و اسیب وارده خواهد داشت.
به شما به عنوان فرد خسارت دیده و نیازمند مراجعه به صافکاری پیشنهاد می کنیم تیم صافکاری متخصصی را انتخاب کنید که تا جایی که مقدور است میزان اسیب را کم کرده و در صورت نیاز به شاسی کشی ماشین بتواند امنیت اسکله و بدنه ماشین سوزوکی ویتارا  را تامین کند.
تیم صافکاری سعید در خصوص ارائه انواع مشاوره قبل انجام صافکاری و خدمات صافکاری و رنگ با نازل ترین قیمت و بیشترین کیفیت همراه شما خواهد بود

هزینه صافکاری گلگیر خودرو سوزوکی ویتارا
مشخصا نمی توان قیمت دقیقی برای کار صافکاری در نظر گرفت. سطح بندی مهارتی استاد کار این خدمت، میزان اسیب وارد شده و نوع دسته بندی صافکاری جهت ترمیم صافکاریهمگی عواملی هستند که روی قیمت این خدمت تاثیر خواهند گذاشت. قیمت صافکاری یک خودرو مشخصا تحت تاثیر مدل ماشین، جنس گلگیر و دیگر موارد خواهد بود و می تواند بین چند صد هزار تومن یا چند میلیون تغییر قیمت داشته باشد. مشخصا مهارت زیاد مرکز صافکاری شما، خروجی بهتری برایتان رقم زده و می تواند بیشترین اسیب ها را بدون باقی ماندن کوچکترین اثر از بین ببرد. معمولا دسته بندی های جدید تر صافکاری باعث می شود ماشین حتی با بدترین نوع اسیب نیز بدون اصلاح رنگ ترمیم شده و دچار افت ارزش نشود.همین عامل باعث می گردد بسیاری از انواع صافکاری قیمت بیشتری به نسبت سایرین داشته باشد. پیشنهاد می کنیم قبل از هر گونه اقدامی جهت بازسازی قسمت اسیب دیده  چه گلگیر و چه سایر نقاط اسیب دیده بدنه، حتما از یک فرد متخصص مشاوره بگیرید و نحو کار و خروجی را جویا شوید. مشاورین مرکز صافکاری سعید می توانند قبل از هر گونه اقدام شما را مطلع کرده و تصمیم نهایی را به شما واگذار نمایند.
نتیجه گیری:
گلگیر به عنوان حساس ترین بخش در بدنه یک خودرو می تواند تحت تاثیر کوچکترین کنشی واکنش داده و دچار تخریب گردد، این کنش می تواند ناشی از تصادف، گرم و سرد شدن محیطی و پریدگی رنگ، عدم کیفیت و جنس مناسب گلگیر و حتی وجود خط و خش یا کشیدگی و برخورد هر نوع جسم تیزی با آنباشد.
در چنین شرایطی برای بهبود کیفیت ظاهری ماشینتان لازم است به مرکز صافکاری با تجربه سعید متشکل از متخصصین صافکاری مراجعه کنید و ضمن اصلاح ایرادات از کیفیت خروجی کار لذت ببرید. وجود گلگیر در خودرو و اهمیت به ظاهر آن علاوه بر ایجاد نمای بهتر باعث جلوگیری از خط خوردگی و اسیب به شیشه جلوی خودرو خواهد بود. صافکاریبدون رنگ با انواع روش های صافکاری می تواند انتخاب خوبی برایتان جهت نگهداری خودرو باشد و جلوی ضرر مالی ناشی از اسیب خودرو را بگیرد.

می‌خوام بخونم  سانروف ماشین

نویسنده.آریان جوانبخت

این مقاله براتون مفید بود؟

لطفا روی ستاره کلیک کنید و امتیاز بدید!

امتیاز این مقاله: 5 / 5. تعداد امتیازها: 2

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *